marți, 21 februarie 2012

Despre bloguri, blogosfera,promovari si...chiloti

              In ultimul timp tot "aud" pe ici pe colo, prin spatiu virtual vorbindu-se de blogosfera noastra minunata, de promovari, concursuri cu tot felul de premii, care de care mai diverse, dar ieri am aflat depre un concurs de literatura mai "special", deoarece era  premiat cu...chiloti!!...ma rog, formula corecta e lenjerie intima (sic)...
   Prima reactie a mea a fost ceva de genul "uat de fac?" ca s-o citez pe o buna amica mai hatra(apropo, nu vi se pare ca totul suna mai putin vulgar in engleza?)  Ca sa revin la subiect,desi nu sunt vreo experta in blogging, avand blogul de mai putin de un an, in schimb am o foarte lunga si vasta experienta in publicitate si sponsorizari si pot spune cu mana pe inima ca nu mi-a fost dat sa vad o creatie literara, sau un concurs eminescian premiat cu...chiloti. Pur si simplu, in opinia mea cele doua domenii sunt paralele, fara absolut nimic in comun. Da, mi se pare perfect rezonabil sa particip la Miss Plaja si sa castig un costum de baie, dar nicidecum nu m-as astepta sa castig Poemele lui Neruda, de exemplu, nu credeti? Suna ca nuca in perete, literatura fiind ceva cat se poate de serios, iar lenjeria intima un premiu cat se poate de nepotrivit pentru asa ceva.

             Concluzia ar fi ca, de dragul publicitatii ieftine si a unui nr cat mai mare de vizitatori online, anumiti "blogari" ar fi capabili de orice, numai sa vada acolo o cifra cat mai mare afisata acolo.  Nu stiu, eu cred sincer in democratie, in dreptul fiecaruia de a face ce vrea cu el, cu casa lui, cu viata lui si implicit cu blogul lui, dar cred la fel de sincer ca exista anumite limite de bun simt, limite nescrise dar subintelese. Oricine e liber sa aibe un blog, in definitiv un blog e un jurnal personal dar in format virtual, unul ce poti alege sa-l imparti cu cine vrei, sa fie pblic sau nu, dar continutul lui, formatul si lexicul-existent sau nu-, gramatica(si ea existenta sau nu )ti le asumi, pentru ca tot ce e pe acel blog te reprezinta, el e cartea ta de vizita in blogosfera si tot el da marturie despre tine ca om in momentul in care decizi sa te raliezi unui grup sau altul, sau sa participi la un concurs sau altul. Lady Diana spunea ca "reputatia e doar modul in care te percep ceilalti, poate fi eronat sau nu, dar caracterul e cel ce te defineste". Perfect de acord, dar acea reputatie se bazeaza tocmai pe actiunile tale ca individ si tot ele te legitimeaza intr-o imprejurare sau alta. Daca bloggingul inseamna doar un hobby oarecare si dorinta de publicitate si castiguri e mai mare decat aprecierea pentru calitate, atunci pot intelege decizia unora de a se ralia unor grupuri ce promoveaza astfel de manifestari. In definitiv, o pereche de chiloti de calitate sunt foarte scumpi, de ce sa nu-i castigi scriind un articol amplu si pompos despre...fisiunea nucleara , de exemplu?...nu-i asa ca cele doua converg perfect? Ma rog, mie nu mi se pare, dar ce stiu eu?...
      De cand am aflat despre acest concurs ma tot framanta o intrebare: oare castigatorul isi va face o poza imbracat in chilotii castigatori si-o va afisa pe blog? In definitiv, eu imi afisez toate premiile pe blog, mi se pare firesc, nu credeti?
   Mare e gradina blogosferei si multi chiloti,(aaa, pardon, concursuri )gasesti in ea...
       Totusi.....oameni buni, chilotii si bloggingul sunt cam ca "baba si mitraliera", la naiba...chiar v-ati pierdut si ultimul dram de ratiune de dragul promovarii? Ca de bun simt nu mai vorbesc...

7 comentarii:

  1. Vanessa, mă bucur să găsesc aici ...pisici! Te aștept la Povestea parfumată sâmbătă la ora 12,00 sau mai târziu. Succes și o zi bună! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Mirela...Pisicile sunt un "must have " pe blogul meu, ca si in vioata mea :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Alice, articolul meu un pamflet si chiar am simtit nevoia sa.l scriu tocmai din acest motiv. Suntem capabili sa ne vindem sufletul diavolului de dragul unor statistici?...chiar asa rau sa fi ajuns rasa umana, si blogerii in special? Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang...

    RăspundețiȘtergere
  4. Comentariul initial, rescris: Sunt complet de acord cu tine.. Este incredibil unde s-a ajuns in goana dupa accesari! Nu mai exista demnitate, decenta, nimic!.. Din pacate!

    Raspunsul comentariului tau: Se pare ca da, ca unii bloggeri au ajuns destul de rau daca doar asta urmaresc. Iar situatia este mai mult de-a plansul, decat de-a rasul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersi Alice...sper sa nu mai dispara :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Acelasi lucru il semnalam si criticam si eu in ultimul meu articol publicat ieri. Dar cred ca l-ai citit :)
    Interesant e ca mai e cineva care inceraca sa traga un semnal de alarma.
    Eu chiar simt ca imi este insultata inteligenta. Adica atat de idioata sa fiu sa pun botu' la toate lepsele, care mai de care mai idioata, la toate concursurile fara nicio miza, la orice articol cu o "intrebare" mai mult decat penibila, asa, ca de final, chipurile pentru a interactiona?? Cand am gasit si pretextul, adica blogul lui Chirila, m-am bucurat. Pentru ca mi-era deja greata de atata abuz de "marketing". Probabil voi cadea in dizgratia unora...dar nu fac decat sa spun niste adevaruri... Sunt nume de bloggeri, din fiecare categorie, pe care deja evit sa-i mai citesc...din acest(e) motiv(e)...

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, Elly, am citit si eu articoulul tau si mi.a placut cum ai punctat. Nu sunt insa de acord cu pctul tau de vedere asupra cui sa.si faca blog si cui nu...fiecare e liber sa faca ce vrea, daca nu ne place, nu.i vizitam si gata, dar nu impunem noi reguli de da sau nu intr.un spatiu virtual. E absurd si dictatorial. Sincer, nu ma intereseaza "disgratia " sau aprobarea nimanui, e pct.ul meu de vedere si sunt libera sa.l exprim pe blogul meu si nu am nevoie sa vina nu stiu cine sa.si dea cu parerea si chipurile "sa.l analizeze". S.a infiintat cumva vreo facultate care acorda diplome de bloggeri si analisti ai acestora? Eu n.am auzit asa ceva si nu accept sa,si dea cu parearea unul si altul despre mine si trairile mele, doar cde dragul de a fi in nu stiu ce top sau grup al carui indice de cretinitate pura e alarmant de mare. Nu exista padure fara uscaturi si asta e valabil in orice domeniu. Tot ce putem face e sa nu ne lasam contaminati!

    RăspundețiȘtergere

Va ascult cu placere